ZSB Piła – BUDOWLANKA

Wsparcie ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty powiatu pilskiego w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej

Projekt Powiatu Pilskiego pn. „Wsparcie ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty powiatu pilskiego w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej”  uzyskał dofinansowanie w ramach Priorytetu 6 „Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+)”
Działania 06.07 „Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe” Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027. 

Całkowita wartość projektu:  2 309 533,28 zł
Kwota dofinansowania: 2 078 579,94 zł
Kwota dofinansowania UE: 1 616 673,29 zł
Wkład własny: 230 953,34 zł

Data rozpoczęcia projektu: 2024-12-01
Data zakończenia projektu: 2027-03-31

Głównym celem projektu jest zapewnienie, w okresie od 01.12.2024 do 31.03.2027 r., równego dostępu do dobrej jakości kształcenia włączającego w 8 ogólnodostępnych szkołach, prowadzących kształcenie zawodowe i ogólne w powiecie pilskim poprzez:

  • zwiększ. kwalifikacji i kompetencji zawodowych do pracy z uczniem niepełnosprawnymi i ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 160 (116K i 44M) osób z kadry pedagogicznej,
  • prowadzenie zajęć specjalistycznych, działań integracyjnych i przeciw dyskryminacji dla 720 uczniów (432K,288M),
  • dostosowywanie dostępności i warunków panujących w szkołach do zgłaszanych potrzeb społecznych.

Projekt będzie realizowany przez: Beneficjenta, to jest Powiat Pilski we współpracy z:

  • I Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej Curie w Pile,
  • Zespołem Szkół Budowlanych w Pile,
  • Zespołem Szkół Ekonomicznych w Pile,
  • Zespołem Szkół przy Teatralnej w Pile,
  • Zespołem Szkół Technicznych w Pile
  • Zespół Szkół im. Stanisława Staszica w Pile
  • Zespół Szkół Gastronomicznych w Pile
  • Zespół Szkół w Łobżenicy

Grupa docelowa w projekcie to 8 ogólnodostępnych szkół prowadzących kształcenie zawodowe i ogólne w powiecie pilskim, 160 osób z ich kadry pedagogicznej (116K, 44M)oraz 720 uczniów/uczennic (432K,288M) w tym 7 osób niepełnosprawnych i 116 ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Efekty, rezultaty Projektu:
– podniesienie kwalifikacji 26 przedstawicieli kadry szkół w zakresie pracy z ON oraz z SPE

– podniesienie kompetencji 116 przedstawicieli Rad Pedagogicznych szkół w zakresie edukacji włączającej i pracy z ON oraz z SPE

– poprawa dostępności 8 szkół zaangażowanych w projekt,

– wsparcie w zakresie skutecznej edukacji włączającej 8 placówek systemu oświaty,

– wsparcie 123 uczniów niepełnosprawnych i z SPE,

– nabycie przez 720 uczniów umiejętności rozpoznawania i przezwyciężania  stereotypów oraz uprzedzeń, co przyczyni się do bardziej tolerancyjnego społeczeństwa szkolnego.

Zadania, które będą realizowane w ramach Projektu.

ZADANIE 1 Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia ZSE w Pile z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami.

Zaplanowano następujące działania:

1. zakup, roboty budowlane i montaż schodołaza i platformy schodowej,

2. zakup i montaż rampy składanej,

3. wymiana podłogi w gabinecie terapeutycznym,

4. zakup sof akustycznych,

5. zakup budki akustycznej,

6. zakup mebli i wyposażenia do gabinetu terapeutycznego.

ZADANIE 2 Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia ZS w Łobżenicy z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi  potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami.

Zaplanowano następujące działania:

1. wymiana drzwi wejściowych,.

2. adaptacja pomieszczenia na gabinet  terapeutyczno-logopedyczny,

3. zakup mebli i wyposażenia gabinetu pedagoga i  gabinetu terapeutyczno-logopedycznego,

4. utworzenia kącika wyciszenia.

ZADANIE 3 Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia ILO w Pile z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami.

Zaplanowano działania polegające na adaptacji pomieszczenia na łazienkę dla osób niepełnosprawnych.

ZADANIE 4 Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia ZS Staszic w Pile z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami

Zaplanowano działania polegające na modernizacji dwóch łazienka z przystosowaniem ich dla osób niepełnosprawnych.

ZADANIE 5 Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia ZS Technicznych w Pile z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami.

Zaplanowano następujące działania:

1. adaptacja pomieszczeń na gabinet pedagoga specjalnego,

2. wyposażenie gabinetu,

3. utworzenie kącika wyciszenia,

4. zakup 2 budek akustycznych.

ZADANIE 6 Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia ZSG w Pile z  uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami.

Zaplanowano następujące działania:

1. zakup wyposażenia kącika wyciszenia,

2. zakup wyposażenia  gabinetu pedagoga oraz gabinetu psychologa i pedagoga specjalnego,

3. utworzenie mobilnej sali dydaktycznej.

ZADANIE 7 Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia ZS przy Teatralnej w Pile z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami.

Zaplanowano następujące działania:

1. zakup wyposażenia do gabinetu pedagogiczno-psychologicznego,

2. zakup wyposażenia  do gabinetu rewalidacyjnego.

ZADANIE 8 Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia ZS Budowlanych  w Pile z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami.

Zaplanowano następujące działania:

1. zakup mebli do gabinetu terapeutycznego pedagoga specjalnego i pedagoga,

2. zakup wyposażenia do gabinetu pedagoga specjalnego,

3. zakup wyposażenia do gabinetu pedagoga.

ZADANIE 9 Podnoszenie kompetencji kadr w zakresie organizacji lub podnoszenia jakości edukacji włączającej poprzez studia podyplomowe dla N ZSE, ZST, ZS  Staszic i ZSB w Pile oraz ZS w Łobżenicy.

Zaplanowano studia podyplomowe dla 26 nauczycieli na kierunkach:

1. Diagnoza, terapia, wsparcie i edukacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,

2. Pedagogika specjalna w tym: terapia pedagogiczna i socjoterapia,

3. Neuropsychologia,

4. Edukacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych intelektualnie, z autyzmem oraz z zespołem Aspergera,

5. Trening Zastępowania Agresji,

6. Edukacja włączająca i integracja.

ZADANIE 10 Podnoszenie kompetencji kadr w zakresie organizacji lub podnoszenia jakości edukacji włączającej poprzez studia podyplomowe dla N ILO, ZSG, ZSprzyT i ZSB.

Zaplanowano studia podyplomowe dla 26 nauczycieli na kierunkach:

1. Neurodydaktyka,

2. Terapia zaburzeń więzi,

3. Diagnoza, rewalidacja i terapia pedagogiczna,

4. Oligofrenopedagogika z arteterapią,

5. Logopedia.

ZADANIE 11 Podnoszenie kompetencji kadr w zakresie organizacji lub podnoszenia jakości edukacji włączającej poprzez kursy i szkolenia dla nauczycieli.

Zaplanowano wsparcie w postaci kursów i szkoleń dla 35 nauczycieli w tym:
1. Szkolenie Trener TUS I i II stopień on line,

2. Kurs online Praca z dzieckiem z autyzmem oraz zaburzeniami ze spektrum autyzmu,

3. Metody pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi,

4. Artrterapia.

ZADANIE 12 Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów z niepełnosprawnościami w środowisku szkolnym i pozaszkolnym dla U ZS Ekonomicznych w Pile.

W ramach zadania zaplanowano następujące zajęcia specjalne:

1. rozwijające kompetencje emocjonalno-społecznych dla 2 -zajęcia indywidualnie,

2. dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego dla 10 osobowej grupy,

3. dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego dla 10 osobowej grupy,

4. dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki dla 10 osobowej grupy,

5. terapeutyczne indywidualne dla 2 uczniów.

ZADANIE 13 Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów z niepełnosprawnościami w środowisku szkolnym i pozaszkolnym dla U ZS w Łobżenicy.

W ramach zadania zaplanowano następujące zajęcia specjalne:

1. terapia psychologiczna indywidualna dla 5 osób,

2. zajęcia o charakterze terapeutycznym z pedagogiem specjalnym dla 6 osób,

3. terapia logopedyczna indywidualna dla 5 osób,

4. terapia zajęciowa dla 3 osób,

5. zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno– społeczne z elementami treningu umiejętności społecznych dla 5 osób,

6. terapia pedagogiczna w zakresie usprawnienia  zaburzonych funkcji i wyrównywania deficytów – indywidualnie dla 4 osób,

7. edukacja ku przyszłości – zajęcia przygotowujące do dorosłego życia dla 5 osób.

ZADANIE 14 Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów z niepełnosprawnościami w środowisku szkolnym i pozaszkolnym dla U ZS przy Teatralnej w Pile.

W ramach zadania zaplanowano następujące zajęcia specjalne:

1. terapia psychologiczno-pedagogiczna – zajęcia indywidualne dla 8 osób,

2. zajęcia rewalidacyjne 1 grupa 4 osobowa,

3. zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego dla jednej 10 osobowej grupy,

4. zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki dla jednej 10 osobowej grupy.

ZADANIE 15  Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów z niepełnosprawnościami w środowisku szkolnym i pozaszkolnym dla U ZS Techn. w Pile.

W ramach zadania zaplanowano następujące zajęcia specjalne:

1. terapia psychologiczna – zajęcia indywidualne dla 5 osób,

2. zajęcia o charakterze terapeutycznym z pedagogiem specjalnym dla 6 osobowej grupy,

3. zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne z elementami treningu

umiejętności społecznych dla 5 osobowej grupy,

4. terapia pedagogiczna w zakresie usprawniania zaburzonych funkcji i wyrównania deficytów w związku z niepełnosprawnością w celu włączenia ucznia/cy do pełnego funkcjonowania w społeczeństwie –  zajęcia indywidualne dla 4 osób.

ZADANIE 16  Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów z niepełnosprawnościami w środowisku szkolnym i pozaszkolnym dla U ZS Budowlanych w Pile.

W ramach zadania zaplanowano następujące zajęcia specjalne:

1. trening umiejętności społecznych dla 15 osób,

2. indywidualne zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla 10 osób,

3. zajęcia socjoterapeutyczne dla 6 osób,

ZADANIE 17  Zatrudnienie w ZS przy Teatralnej dodatkowego personelu – pedagoga  specjalnego w celu zwiększenia udziału dzieci/uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.

W ramach zadania zaplanowano zatrudnienie w ZS przy Teatralnej dodatkowego personelu – pedagoga specjalnego dla uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.

ZADANIE 18  Wsparcie prowadzenia działań mających na celu walkę ze stereotypami i zapobieganie dyskryminacji, m.in. wobec uczniów z niepełnosprawnościami i z SPE poprzez wyposażenie placówek w odpowiednie pomoce i materiały dla kadry pedagogicznej oraz uczniów.

W ramach zadania zaplanowano wsparcie w postaci wyposażenia placówek:

1. Zespół Szkół Gastronomicznych zaplanował utworzenie w pracowni komputerowej stanowiska dla ON wyposażonego w program ZoomText Magnifier and Reader, mysz powiększającą i spec. Klawiaturę.

2. Zespół Szkół Budowlanych w Pile zaplanował:

a) wyposażenie dla uczniów słabowidzących pomocne w codziennej nauce w tym:

– Zoom TextMagnifier – program, służący do powiększania oraz uwydatniania wszystkiego co znajduje się na ekranie komputera,

– sprzęty powiększające,

b) Wyposażenie dla uczniów słabosłyszących w tym:

– specjalistyczny program multimedialny dla dzieci i młodzieży, wspomagający terapię

wyższych funkcji słuchowych, w tym centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego,

– pakiet składający się z dwóch programów serii mTalent – „Percepcja wzrokowa” oraz „Percepcja słuchowa”,

– nagłośnienie do sali lekcyjnej.

ZADANIE 19  Wsparcie prowadzenia działań mających na celu walkę ze stereotypami i zapobieganie dyskryminacji, m.in. wobec uczniów z niepełnosprawnościami i z SPE poprzez działania ukierunkowanie na rozwijanie wśród dzieci/uczniów postaw związanych z przeciwdziałaniem dyskryminacji ze względu na np.: płeć, rasę, pochodzenie narodowe i etniczne, religię, światopogląd, niepełnosprawność, wiek czy status społeczny i ekonomiczny.

W ramach zadania przeprowadzone zostaną:

1. innowacyjne warsztaty – symulacje niepełnosprawności,

2. warsztaty świadomościowe,

3. warsztaty można różnić się pozytywnie.

ZADANIE 20  Podnoszenie kompetencji N w zakresie podnoszenia jakości edukacji włączającej oraz pracy z uczniem niepełnosprawnym oraz z SPE poprzez warsztaty dla Rad Pedagogicznych.

W ramach zadania zaplanowano warsztaty dla członków Rad Pedagogicznych placówek objętych projektem w tym:

1. Edukacja włączająca,

2. Zaburzenia psychospołeczne rozwoju uczniów/nic,

3. Krótkie techniki motywowania,

4. Współpraca z rodzicami w procesie wychowawczym.

Skip to content